Tuesday, June 2, 2009

waduh!!!

Assalamualaikum...

hai kawan-kawan semua...

lama tak blogging ni.

ni pun buka sekejap sahaja...

sibuk la kebelakangan ni...

ni pun curi-curi masa sahaja...

alang-alang nak post entry, aku ada satu cerita... have fun!




Seorang ulama sedang berada di dalam sebuah kapal terbang untuk ke sebuah negeri. Apabila tiba waktu solat, dia pun ke tandas untuk berwudhuk.

Oleh kerana tandas di dalam kapal terbang terlalu kecil, maka beliau terpaksa membuka pintu tandas itu ketika berwudhu.

Tatkala beliau mengangkat salah satu dari kakinya ke tangki (washing basin),

seorang pramugari telah ternampak perbuatan ulamak itu dan menegurnya.

Pramugari: (dengan suara dikeraskan..) Tuan tidak boleh memasukkan kaki ke dalam tangki tu, sebab ia akan mengotorkan tangki. Ini tempat basuh muka bukan basuh kaki.

Ulama: (dengan suara lembut dan penuh rendah diri...) Berapa kali saudari mencuci muka saudari dalam satu hari?

Pramugari: (dengan sifat angkuh...) Kebiasaannya sekali atau dua kali dalam sehari.

Ulama: (dengan sifat bersahaja....) Saya mencuci kaki saya lima kali dalam sehari, bererti kaki saya lebih bersih dari muka saudari.....



bye...

17 comments:

MrRight said...

hahaha..
amik mo pramugari..
kan dah kena...
hehe

Naz said...

harap jer muka jer cun, tp x semayang... padan muka pramugari tu.. hahaha...

hysMan.. said...

pramugari tu islam ke ape Fina??
klu aku jadi ulama' tersebut aku da tarik muka pramugari tu masukkn dlm mangkuk tandas..pastu flush..wawawaaaaa....
~make sure kena pakai glove..huhu..dosa bila buat tak berlapik tangan..
hehee

padan mukanya si pramugari tersebut..hamek koo..
huhu..betul kata Naz,harap je muka cun tp hampeh..
hmm..

Naz said...

hahahaha... klako la ko Man. aku pun x terpikir nak wat mcm tu kat stewardess tu.... bagus2x, kasi bersih terus dia tu...

FiNa said...

eleh zul, zul bkn suke kat pramugari tu ke???? kihkihkih..
akak tau laaaaaaaaaaaaaaa...
nyet3!!!

FiNa said...

naz,
manusia ni pelbagai..
rambut sama (dekat-dekat) hitam,
hati lain-lain...


wawawaawa

FiNa said...

man,
nanti ko lak yg kene balun dgn dorang.. ko tu da la keding...

wawaaawwaw...

jgn mare...

Naz said...

yg ada tu, rambut hitam disembur2 dng kaler karat. hahaha...

FiNa said...

aih???
mane ko tau???
ko penah buwat ka????

Naz said...

x payah buat. kat shah alam berlambak2 manusia berambut mcm tu...

hysMan.. said...

Naz,aku keding ke??
aku da gemok la skrg..
aku bahagia skrg nih..
hehe..

kat sini pon bukan takat karat je Naz,tapi da warne sirap pon ade wooo..
hehe

Naz said...

bahagia skrg bro... bagus3x. tp jng terlebih mkn. nnti gemok, x ensyem...

ini lah bebudak skrg. depa ingat rambut ni mcm kanvas agaknya. suka hati jer kaler2...

FiNa said...

hahahahahhahahahahhahahahahhaahaha...


naz,
gemuk tu comel taow...
ensem jugak...


a'ah..
aku pon tak paham manusia yg nak kaler2 rambut ni...
waner itam ok apa...
kalo kat us, llki rambut itam adelah macho...
bak kate Rain,
hitam itu... apentah..lupe lak..
huhuhuhu

man, ko bahagia erk..
patot la lama tak muncul2 noo..

Naz said...

tu la pasalnyer... yg Melayu Muslim baik pompuan atau lelaki skrg ni rambut dah mcm2 kaler. kalo pakai dye yg dibolehkan x per la...

FiNa said...

hehehee...
aku dlu teringn gak nak buat..
tapi
pk2 blek,lbh baik takyah...

FiNa said...

hehehee...
aku dlu teringn gak nak buat..
tapi
pk2 blek,lbh baik takyah...

Naz said...

ko pun tringin ker? aku dulu pernah wat. pakai inai. mcm alien pulak aku tengok. terus potong rambut. hahaha