Monday, June 15, 2009

Kepada yang...

Kepada yg masih SINGLE…
Cinta ibarat kupu2. Makin kau kejar, makin ia menghindar. Tp, bila kau biarkan ia terbang, ia akan menghampirimu di saat kau tak menduga. Cinta mampu membahagiakanmu tapi sering pula ia menyakiti, tp cinta itu hanya istimewa apabila kau berikan pd seseorang yg layak menerima.

Kepada yg ragu2 dgn PERNIKAHAN.. .
Cinta bknnya mencari seseorang yg “SEMPURNA”, tetapi menemukan seseorang yg mampu menjadikan dirimu sempurna.

Kepada PLAYBOY / PLAYGIRL…

Jgn katakan “AKU CINTA PADAMU!” bila kau tdk benar2 peduli. Jgn bicarakan soal perasaan bila itu tdk benar2 ada. Jgn kau sentuh hidup seseorang bila kau hanya berniat main2 dgnnya. Jgn menatap ke dlm mata seseorang bila apa yg kau lakukan hanya pembohongan. Hal paling kejam yg dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta, sedangkan kau tdk berniat langsung “UNTUK MENERIMANYA” saat ia terjatuh.

Kepada yg PATAH HATI…
Sakit… patah hati… bertahan selama kau menginginkannya dan akan menghiris luka sedalam kau membiarkannya. Persoalannya, bukan bagaimana kita mengatasi rasa sakit itu, tetapi adalah apa yg boleh diambil sbg pengajaran dan hikmahnya.

Kepada yg BELUM PERNAH JATUH CINTA…

Bagaimana kalau jatuh cinta? Mahu jatuh, jatuhlah! Tetapi, jgn sampai terjerumus. Biar selamba tp stabil. Berkongsilah tetapi jgn tak adil. Cubalah utk memahami tetapi bkn bermakna tdk boleh meminta apa2. Bersedialah utk terluka dan menderita, tetapi jgn simpan semua rasa sakit jika itu yg benar2 dialami.

Kepada yg ingin MENGUASAI…
Hatimu patah melihat org yg kau cintai berbahagia dgn org lain, tetapi akan lebih sakit lagi apabila mengetahui bahawa org yg kau cintai ternyata tdk bahagia dgn mu.

Kepada yg takut MENGAKUI…
Cinta menyakitkan bila anda putuskan hubungan dgn seseorang. Tetapi, lebih sakit lagi bila seseorang memutuskan hubungan dgn mu. Tetapi, cinta paling menyakitkan apabila org yg kau cintai, langsung tdk mengetahui perasaanmu terhadapnya.

Kepada yg masih bertahan MENCINTAI SESEORANG YG TLH PERGI…
Hal menyedihkan dlm hidup ialah bila kau bertemu seseorang lalu jatuh cinta. Kemudian akhirnya menyedari bahawa dia bukanlah jodohmu dan kau tlh mensia-siakan masa bertahun-tahun utk seseorang yg tdk layak. Kalau sekarang dia sudah tdk layak, 10 thn dr sekarang pun dia tetap tak akan layak. Biarkan dia pergi dan lupakan.

Cinta memang indah tp byk ranjau onak berduri didlmnye…. .

FiNa: kepade semua, terima kasih kerana sudi membaca... hehehehe

15 comments:

eDry lurGh.. said...

tahnx utk bende nih...
kak fina pilih mane satu..
zul pilih yg atas skali... SINGLe..

Nur Farhana said...

Fina.. Asyik sahaja brbicara tntang cinta dik.. Heehee..

Btol tu.. Dulu akak sibuk mncari cinta.. Tp skarang akak rasa, jodoh kalo lg kita cari lg jauh dia pergi dr kita.. So, skarang akak juz go with the flow.. Kalo ade cinta yg dtang dn mnerima diri ini seadanya, syukur.. =)

Trus trang kata, cinat itu ada, tp sukar utk diakui.. Entahlah, tkut tidak diterima barangkali.. Haha.. Indeed.. Mmg mnyakitkan bila si dia tidak tahu apa yg kita rasakan.. Hurrmm..

Anyway, thanx for sharing dik.. Heehee.. =)

Amieynna Amin said...

hehe..
akak single lg..
tp...

fina lak yg mana satu???

FiNa said...

kite yg paling bawah sekali, kale ijo...

hysMan.. said...

aku single jugak..
huhuuu..
cinta jgn ko pergi..
cinta jgn ko lari..
tinggalkan diriku sendiri..
(lagu shiela majed)
huhu..

tiap manusia mmg da tertulis saling berpasangan..tp bagaimana sekiranya semasa kecil lagi pasangannya itu meninggal..tinggallah kita sorang diri..
oleh itu,kita harus akur dan pasrah dan jgn sesekali salahkan takdir..
telah tertulis maa..
huhuu

Naz said...

sama2... membaca tu amalan yg mulia...

FiNa said...

man,
huhuu...
ko mmg pande dalam bab2 ni kan?



naz,
jgn bace benda2 tak elok sude....

Naz said...

contohnya??

FiNa said...

contonhnya,
bace mantera sihir...
hihihhi

Naz said...

oooo... syirik tu...

FiNa said...

naz,
tau taper...

hysMan.. said...

apehal???
ku tak masok campor laa..
tettt!!

Naz said...

Man...
jom pekena air batu campur...

FiNa said...

aiseh!
man,
tak masuk campor ka??
aku tgk, ko da masuk dan campur dan gaul ssampai sebati adunan hikayat karat ko da???
huh??
amenda??




naz,
air batu campur kat pdg jawa la sedap!
hikhikhik...

Naz said...

ye ker? naper aku x tau ha??? ke ko nak promote air batu cmpur boipren ko... hehehehe