Tuesday, June 9, 2009

Kisah seorang guru yang tak elok dicontohi


Ada seorang cikgu tadika yang tak percaya wujudnya Tuhan. Dia pun berfikir bagaimana hendak mempengaruhi kanak-kanak di tadika tersebut supaya tak percaya wujudnya Tuhan. Tiba-tiba, dia mendapat satu akal...

Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen ini?
Murid-murid : Nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada kan?
Murid-murid : Ada cikgu.

Kemudian guru tadika tadi memasukkan pen itu
ke dalam poket dia dan kemudian bertanya lagi..

Guru tadika : Anak-anak,nampak tak pen?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : pen ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.
Guru tadika : Anak-anak nampak Tuhan tak?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : Tuhan ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.

Guru tadika itu sangat gembira kerana tujuannya untuk mempengaruhi kanak-kanak itu berjaya. Tetapi.. dalam kumpulan kanak-kanak itu ada seorang budak yang pintar yang bernama Amin lalu dia pun mengangkat tangan...

Amin : Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?
Guru tadika : Boleh,mari ke depan.
Amin : Kawan-kawan nampak cikgu tak?
Murid-murid : nampak.
Amin : cikgu ada kan?
Murid-murid : ada.
Amin : Kawan-kawan nampak otak cikgu tak?
Murid-murid : tak nampak.
Amin : cikgu ada otak tak?
Murid-murid : tak ada...


FiNa: Harap2 takde cikgu cam nieh... gambar sekadar hiasan erk..

16 comments:

FiNa said...

im da 1st!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MrRight said...

okey.. saye yg kedua..
ahah..
hurm, pandai budak tuh..
anak sapew yrk...

hysMan.. said...

bangganya aku klu ade anak sebegitu ghupa..hehehh...

klu aku jumpa cikgu sbegitu ghupa,aku sepak trus masok golllll..takyah idop..
mampuih better lorr...
wahahaaaa..

angela said...

hahaha..bijak anak tu=)..baguih2..cikgu tu bek msk rubbish bin..melawak plak..tp story ni mmg besh..klakar..hahaa

Naz said...

I'm 5th... hahahaha...

aku dah baca dulu. baca sekali lg pun masih ada lg lawaknya... padan muka cikgu bangang tu... hahahaha...

FiNa said...

zul,
anak bakal jadi anak akk kot budak tu... heheheehehe...




man,
harap2 sepakanmu tepat...
boleh aku tumpang membelasah cgu tsebut...



angela,
btol3...
err, tapi awk la kene angkat cgu tu massuk rubbish bin... huhuhu... saye tolong memberi sokongan dari belakang...



naz,
ko ni!!
sume n3 aku ko da bace..
nieh malas nak masukkan n3 lagi nieh..
huhuhu...
aku pon da bace gak,
jz refresh jerk...

Lonely Boyz said...

alahai kak fina..
tuh anak zul lah..
wakaka...
hehe..

hysMan.. said...

oit..
tak baek blasah cikgu..
ni la bebudak skrg,murid boleh sepak terajang cikgu tp cikgu takleh touch skit pon bebudah..
its unfair laa..

hahahaahahahhaaa...

Naz said...

ko posting ajer la. walaupun aku dah baca, tp aku baca skali lg kat blog ko...

FiNa said...

zul,
yeke???ade bukti???


man,
ha'ah kan??
zaman aku skolah dli pon camtu gak...
camne nak wat??
ade usul???


naz,
tq atas sokongan ko...
weh naz
ko kenalkan la serba sedikt pasal adsanse kat aku..
post ar kat email..
hehehehhehe..
yo sensei!!!

Naz said...

sama2..
ko berminat dng adsense? maklumat telah tersedia dng klik kat avatar aku ni. kemdian, masuk dlm blog 30minit aku. mcm baca buku gaks, ko kena baca posting dr awal yer. baru buleh paham...

FiNa said...

tu yg maleh tu...
huhuuu

Naz said...

budak sekolah x baik maleh2...

eDry lurGh.. said...

kak fina nak bukti ek..
cube x fina tgk kat bdn blakang budak tuh..
ader cop name zul..
hehe

FiNa said...

naz,
aku bukan budak sekolah lagik la...
tidaaaaaaaaaaaaaaaaak!!!



zul,
akak dah tengok dah, takde pon??

Naz said...

oklah.. ko budak sekolah tahap tinggi. ipt la tu.. kan sekolah juga tu. ada cikgu, ada murid...