Friday, March 20, 2009

Silap Nombor Punya Hal

Seorang suami telefon ke rumahnya ketika oustation,dan
kebetulan yang menjawab panggilan telefon adalah seorang orang gaji(OG)..

Suami : Hello, selamat petang. Puan ada?
OG : Selamat petang.Ya, encik boleh saya tolong?
Suami : Siapa ni?
OG : Saya orang gaji kat sini.
Suami : Baru, ke? Sebelum ni saya tak pernah guna orang gaji!
OG : Saya baru je kerja hari ni.


Suami : Oh, yeke. Puan ada kat rumah tak?
OG : Ada, encik, puan tengah tidur. Encik ni siapa?
Suami : Saya suaminya.
OG : La.. sekarang puan tidur dengan siapa pulak ni?
Suami : Apa? Ada lelaki lain yang tidur dengan puan ke?
OG : Ya, encik
Suami : Tak guna!!! (dll. sumpah seranah) Eh, engkau boleh tolong tak? Nanti saya bagi upah RM1 juta .
OG : Boleh.. apa yang boleh saya tolong?
Suami : Masuk ke bilik kerja saya, ambil pistol dalam laci, lepas tu tembak mereka berdua.
OG : Saya tembak puan dengan lelaki tu ke encik?
Suami : Ya.
OG : (termenung)
Suami : Macamana? Boleh tak? Kalau tidak saya tambahkan RM1juta lagi.
OG : Baik encik... saya lakukan sekarang
Suami : Cepat!!! Saya tunggu!

Orang gaji itu kemudian mengambil pistol dan, bang..bang.. bang..

OG : Sudah, encik
Suami : Bagus, sekarang tutup hal ni, engkau buang pistol dalam kolam renang belakang rumah.
OG : Kolam renang yang mana?
Suami : Yang di belakang rumah!
OG : Tak ada, encik. Di belakang rumah ni tak ada kolam renang!
Suami : Yeke ni?
OG : Iya!
Suami : Ni kan nombor 5097600?
OG : Bukan, encik. Sini 5907600.
Suami : Oh, sori. Salah nombor

6 comments:

Naz said...

aku dah baca lawak ni. tp baca skali lg pun masih lawak jugak... hahahahaa (gelak dlm hati. gilo apa gelak sorang2 dpn pc di pagi hari)

FiNa said...

heheheheheee......
samela... aku pon da bace gak.....
gelak gak....
ko rase ape yang orang gaji tu nak buat lapas tue???
ksian tol....

(^-^)

hysMan.. said...

org gaji tu bunuh diri jugak ler...
hikhik...

FiNa said...

ish ish ish....
dose bunuh diri tu taw...
jangan di contohi....

heheheheeeeeeeee..........

(^_^)

hysMan.. said...

abes tu dari kena gantung bek bunuh diri beb..
tapi memang takde sivik punya olang..
hmm..
macam2 dunia nih..
hehee..

wahai cik adik manis lagi berbudi pekerti yg suke bebeno makan kepek, datang kat blog aku amek tag..
sekian terima kasih..hahaa..
majulah blog utk negara!!
:p

FiNa said...

uish??? mane ko tau aku suke makan krepek??
memang nak kene man nieh....

bro... tag tu bpanjang nak mampos beb....
tarik nafas panjang pon susah nak nak buat...

kuang ajo ko man, name aku jadi the top merepek person....
sampei ati ko man...
isk isk isk!