Sunday, March 22, 2009

the tag

ni sume si hysman punye pasal... kene la aku jawab tag ni.... ok, korang bace baek2...

Tanda-tanda Anda...

1. Sedang Sukahati
kalo aku seke hati…. Mesti la aku sengeh memanjang… kalo aku tak sengeh, aku senyum… kalo aku tak senyum, aku smile… (^_^) kadang2 aku suke gak kaco orang len… huhuhu…. Tapi, biasanye bile aku tengah suke ati, aku mesti nak sume orang kat sekeliling aku tau, kenape aku tengah suke ati… kadang2 tu, aku bagitau dorang berkali-kali, sampai dorang jemu… padan muke… aku peduli ape… hikhikhik… asalakan aku suke ati…


2. Sedang Marah
marah…. Emmmm…. Aku pernah marah ke?? Ceh… mesti la pernah… biasenyer bile aku marah, muke aku masam mencuke… sume orang tau bile aku da bad mood…. Sume orang akan mule menjauhi aku.. sebab bile ku meletop, susah nak di ungkapkan dengan kate2.… hehehehe… aku pon takut…

3. Sedang Bosan Tahap Maxima
bosan??? Pe lagi.. makan laer…hikhikhik… biasenyer, bile aku boring, aku g layan enpon… miss call la sume member2 aku… nge… bile doing dah dapat miss call aku, dorang tau le aku tengah boring… tapi, jarang la aku bosan… aku selalu sibuk kat kedai parents aku.. bile mase nak layan kebosanan di tahap maxima??? Huhuhuuuuuuuuu…

4. Sedang Cemburukan 'Sesuatu'
Cemburu??? Memang susah nak hilangkan perassan cemburu… tapi, ape bleh buat… terpaksa la aku terima keaadaan tersebut walaupun terpaksa makan hati berulam jantung….huuuuuu….

5. Sedang Rindukan 'Sesuatu'
Rindu…bile aku rindu, aku akan sentiasa mengingati saat2 aku bersama dengan sesuatu yang aku rindu tu… ermmmmm… aku ank bagitau sesuatu yang secret ni… aku selalu rindu kat ayam goreng…. Yummy!! Hehehehe…


Kenapa Anda...

1. Rasa Cemburu??
Cemburu…. Biasanya aku akn cemburu bile aku tak dilayan.. hehehe… (manja ke camni?)


2. Rasa Marah??
Aku akan rase marah bile seseoang membelakangkan aku dalam ape2 yang berkaitan dengan hidup aku…lagi satu aku akn marah bile ade orang buat bising kat sekeliling aku…. Ha.. aku ade lagi satu sebab, aku akan marah bile ade budak pompuan meggedik depan lelaki… uish… buat malu kaum pompuan je…..

3. Senyum??
Aku akan senyum bile aku jumpe jiran2,member2,or orang yang aku kenal… lagi satu, aku memang kene sentiase senyum and besikap mesra.. almaklumlah, aku kan kene tolong parents aku kat kedai.so aku kenela sentiase bersikap mesra dengan pelanggan.lagipon, senyum kan sedekah… senyum…=)

4. Rasa Bersalah??
Rase bersalah bile aku terlepas marah kat orang lain.. kesian kat orang tu… takpon bile aku terlewat temu janji… tak kisah la date atau jumpe member2, same je bagi aku…..

5. Rasa Mengantuk Tahap Gaban
Aku akan ngantuk bile aku membace buku… terutama sekali, buku sejarah…. Buku teks sejarah memang ubat tido paling mujarab buat aku…hahhaaha… time ade klas sejarah pon aku ngantuk gak… ape punyer penyakit da… tapi kalo bace novel tak ngantuk lak…plek ke??.. Ahakk.. :)

Reaksi Anda Bila...

1. Sedang Marah
Bile marah, aku akan hentak2 barang..hahaha….buruk sungguh perangai.tapi, untuk meredakan kemarahan, aku akn mandi… hehheheh… bende yang aku paling selalu buat ialah mandi…bile dah buat sume tu, baru aku layan fon… ngengeeeeeee………


2. Terasa Malu Teramat Sangat
Control ayu…. Hakhahkhahaha…(walaupon aku tak ayu, buat2 je la ayu…)

3. Tak Dapat Tidur
Tak dapat tido??? Senang je… bace buku sejarah. Tak pon, pandai2 la aku bace buku yang boring untuk di bace… hehheheh… sesungguhnye, buku adelah teman setia ku…..

4. Ternampak Ehem Berjalan Dengan Ehem2
Ehem??? nak wat camne… orang dah beralih arah… tapi takpe, bagi dia mase untuk menjelaskan segalanya… kalo aku btol2 ehem kat die, aku akn bagi dia peluang… tapi kalo die pijak kpale aku gak, bye bye je la….

5. Keseorangan
Huhuuu…. Bez nyer keseorangan… bleh buat ape aku suke…. Hehehehe….. bile aku keseorangan, aku akan cakap dengan diri sendiri… maybe bende ni pelik, tapi aku dapat la mamperbaiki bahase inggeris aku…best tau, cube la..

5 Falsafah Anda...


1. lebih baik menyayangi orang yang menyayangi kita……………
2.aku takkan percaya orang lelaki sepenuhnye, walaupon aku dah lame kenal mamt tu…….
3. what you give, you get back……………………
4. the first thing to makes your dream comes true is wake up!!!!

5. aku tak akan mengalah dalam setiap tindakan yang aki lakukan..

huis... semput aku jawab tag ni... puas ati ko man???

16 comments:

hysman said...

oit fina..jawapan ko lebih kureng aku je..
hihik..ni mesti keje copy n paste..
kantoii..hahaa..
puas??aku takkn puas..tunggu je la nanti..
oraitt..
:p

ko makn ati berulam jantung??hati sape??jantung sape??wahhh..karnibal upannya kamu..
hehe..
ko sama dgn aku paling benci dok bace buku sjarah..dulu time skola kat asrama,pasai buku sejarah ler aku kena sebat pakai rotan gred A (beso punya..wallaweiii sakit oo..)coz tertido dlm bilik prep..hehee..
:p

Along Fina said...

hahahhahaha....
memang aku copy pastepon....
aku edit2 bahagian jwpan je...
itupon kire copy paste ke???
f.y.i, aku memang suke keje copy paste ni... terutame skali copy paste omwok2 dari member2 aku... nota n jwpan memang aku bole copy paste, tapi, bile bab tulisan, susah sket nak copy paste.. tulisan aku mengalahkan doktor pakar... almaklumlah, dah jadi cite2 aku sejak kecik.... huhuhuuuuuu....

sejarah??? hahaha... tido mase prep memang dah jadi kebiasaan aku bile esoknye ade exam sejarah.... hahahaha...

tapi bile esoknyer ade exam math plak, tak payah nak minum kopi atau nescafe, sbb aku memang takkan tido bile dah syok buat latihan math... hahaha.... math memang memahami dunia aku... huhuhuuuu...
(rindu lak kat buku2 latihan math aku...huhuhu... )

man, aku pon manusia gak, mameng le jwpan tu dkat same.... sengaaal....

(^-^)

Naz said...

hahaha.... sorang lg da jawab. aku blum baca lg jawapan kpd tag ko tu. pesal aku sat2 lg nak kuar. mlm krg kot aku skodeng sini balik...

Unknown said...

anem setuju bab buku sejarah tu..tapi apply masa sekolah dulu laa..bawah bantal mesti ada buku sejarah tau,nnt nak tdo baca..pastu g class tak bw buku..hee~
kenelah piat ngn cikgu hazwan..
itulah rahsia kejayaan ku..huahua~

Along Fina said...

naz...

skodeng????
bahaye tol ayat ko tu.... takpe, asal ko jawab da le...... aku akan tetap setia menanti jawapan tag ko tu.... hehehe....








ai kak anem...
ellow...
sejarah??? memang susah nak manage subjek ni..
naseb baik la aku da abis spm...
hehehe...




(^-^)
FiNa

Naz said...

ish... x payah tunggu lah... kalo ader pree baru aku jawab. byk giler soklan tu. dah la aku taip terkedek2 mcm itik serati... tp mlm ni akan aku skodeng sini balik... hahaha...

Along Fina said...

eeleh... ko kate malam??? ni petang pon blom lagi, ko da sekodeng dah??
takpe, biar lambat asal selamat...

jawab tau naz!

Naz said...

siang laen.. mlm laen... x sama...

insyaallah... kalo ada umo,aku akan jawab... :)

Along Fina said...

lain ke??? ooo... aku ingat sama...

ko takde umo ek skarang??? patutla akuu tak tau umo ko...

(^?^)

hysman said...

Helloooo Malaysia...
nama saya hysMan,but juz call me man..
oraiitt...hahaa..
fina,ko tak tau ke umo Naz???
umo die sama dgn aku ler..
kitorang satu kelas kat Sekolah Sri Penyu Berdengkur,Daerah Pasir Berdengung,Zargus..
kitorang pon minat Math gak..
slalu lawan2 dpt no1 & 2..
bab history hancus..
kitorang kalu nak skodeng pon sama2..
ko nak join tak???
hmmm..
down... :)

Along Fina said...

nak... nak skodeng pe??? skodeng ko makan krepek??? baek tak yah....

Along Fina said...

ai man.... perkenalkan diri nampak???? TC kan nak jadikan ko menantu die, pegi la perkenalkan diri kat die... hahahahaa....
kalini ko boleh nakal2.... hahahaaaa

hysman said...

Fina,announce ko 'TERKINI' kat atas nih,buat aku sedeyy je..
ko nak pegi tinggalkn kami ke???
klu sakit ati pon jgn buat camtu..
kami mintak maaf la yea klu sakitkan ati ko..
juz 4 lough utk ilangkan tension kat kepala nih..hehee..
ko further kat mane???

Maafkan kami..
Maafkan kami..
:p

Along Fina said...

man... aku tak pernah sakit ati kat korang... seriously, tak pernah...

aku pon happy dapat rakan blog cam ko...

aku nak stop 4 da moment ni pon bukan sebab korang atau sesiape pon...

cume aku ada masalah lain...

by the way, kalo aku ade rezeky, aku akan ke egypt..
ko tolong doakan aku selamat pegi n selamat kembali ek...
yela, negara tu dekat sangat dengan palestin...

lepas ni, ko bole r nakal2...

salam perpisahan..

Naz said...

mengapa perpisah yg kau pinta.... ni yg aku nak nyanyi nih... ooo ko g egyp yer? aku ingatkan ko nak kawen... kat sana kan ada internet. nnti boleh la kita smbung merepek2 dng Man smbil mkn krepek. ye tak Man??

hysman said...

aku janji takkan nakal2 lagi...
aku tak terima salam perpisahan ko..
kita saudara seislam,takkn berpisah..
alright..
klu ade masa ko jenguk la blog kami..
semoga hasrat ko tercapai sis..
thanx..
:(