Tuesday, August 24, 2010

Bila kelas mula pukul 10.00 pagi.


Assalamualikum...

yea! sukenye kelas esok mula lambat.. Pukul 10... yela, selalunya (selain hari rabu) kelas bermula pukul 8. Memang hampeh. Boleh kata setiap kali kelas yang bermula pukul 8 maka akan lambatlah aku sampai. Tapi bukan aku soranglah. Ramai jugak yang datang lewat. huhu...

Antara sebab aku tak suka kelas pukul 8:

~biasanya siap lambat kalau kelas pukul 8. Yela, semua budak rumah aku kelas pukul 8. Berebut bilik air ma...

~Biasanya lepas subuh aku TERtidur balik. Huhu.. Nak bangun semula memang malas tak hengat!

~Untuk menjamin keselamatan Reddy (nama motor saya yang saya sayangi), kene panaskan enjin sebelum gerak pergi kampus. So dah ambik masaku agak lama. Kalau kelas tengah hari sikit boleh jugaklah terus guna motor tanpa panaskan. Kan kan kan?
(okey, yang ni sememangnya alasan yang baru saja difikirkan. Hehehe...)

~Aku jeles sebab ade housemate aku yang mula kelas sangat lambat dan time aku terkocoh-kocoh nak pergi kelas, mereka sedang ngorok. Cheist!!!

~Tak sempat nak bersarapan sebelum pergi kelas (ni kes selain bulan Ramadhan okey)

~Tak sempat nak bersenam di pagi hari. (Cheh, yang ini juga alasan. Tak pernah pulak aku bersenam weekdays selama ni?)

Ha.. tu lah masalah aku dengan kelas yang bermula pukul 8 ni. Padahal kalau nak diikutkan, kalau pergi sekolah, mula lagi awal kan? Entah kenapa kelas pukul 8 ni macam menjadi masalah besar bagi aku. Tapi aku rasa, kalau standard kelas bermula pukul 10 setiap hari, aku akan still menghadapi masalah serupa. Betul kah?

p/s: Teringat persoalan yang pernah blogger Ayisy tanya, "Kenapa biasanya kalau jam yang di'Display'kan biasanya menunjukkan pukul 10.10? Ada sesiapa mampu merungkaikan persoalan tersebut?

2 comments:

Along Fina said...
This comment has been removed by the author.
Along Fina said...

Berikut merupakan jawapan untuk soalan kenapa jam display biasanya pukul 10.10? thanks to izhaq isa... =D

http://in.answers.yahoo.com/question/index?qid=20080309235314AAGI3Ax