Saturday, October 16, 2010

Study week bermula. Seronok kah?

Assalamualaikum...

Wah~
Study week dah bermula. Seminggu untuk buat preparation segala sebelum menghadap soalan final exam. Hoho.. Sebenarnya aku tak prepare apa-apa lagi ni. Haish! Mungkin masih mengharapkan keajaiban macam masa ambil UPSR dan PMR dulu.




Kalau masa UPSR dulu, sebelum masuk dewan peperiksaan pon sempat je nak main teng teng (betul ke aku eja ni?) Memang rilek gila. Then bila dah masuk dewan periksa cool lagi. Ha, bila dah pegang pensel, nak mula menjawab barulah terkebil-kebil. Menyesal je tak baca buku tadi. Hailaaa... Tapi ntah macam mana, alhamdulillah result okey jugak. Sama pula tu dengan bestfriend forever aku. Tu yang best tu. Ngee~




Then bila sampai tingkatan 3, tabiat masih sama. Cuma ada perubahan sikit je la. Setiap hari mesti balik sekolah lewat. Study kat library sekolah. Time tu, aku dan bestfriend forever aku memang dah jadikan library tu rumah nombor dua kami. Lagi-lagi kami jadi pengawas perpustakaan. Kadang-kadang boring juga menghadap penjaga library yang garang tak hengat tu. Tapi kerana kecintaan kami pada library tu, kami tabahkan jua.. Ececeh! Padahal sebab kami tak boleh study kat rumah. Biasalah, bila kat rumah kan banyak hiburan dan dugaan. Hehehe...

And, hasil aku bermadu asmara dengan buku di library, result bolehlah dikatakan ok. Dan kemudian aku berpindah ke MRSM Kuala Kubu Bharu. Siapa tak tahu? Tanye Pakcik Google okey.

Tahun 2008, SPM ambik kat MRSMKKB. Time ni memang struggle habis. Lebih-lebih lagi cikgu. Dah macam cikgu pulak yang amik SPM. Program 'Cream Of Students (COS)' berlangsung pagi, petang dan malam. Memang menakutkan. Program ni macam aktiviti belajar berkumpulan mengikut modul diberi. Masih ingat lagi, mentor aku ialah Suraya dan Hafiza. Thanks to both mentors. Tapi result SPM tak berapa nak bagus. Huhuhu...

Sekarang, aku kat UiTM Pulau Pinang ni, pergh! Lagi rilek. Study pon entah kemana. Asyik online memanjang. Macam mana nak dapat anugerah dekan ni? Hailaa...

Okeh la, panjang pulak post kali ni. Just, kat sini, aku nak ucapkan Good Luck untuk semua yang akan ber-final exam tak lama lagi. Termasuklah budak-budak sekolah yang nak ambik exam akhir tahun, terutamanya adik-adik aku. Heee~


Sorry, takdelah cantik mana. Sebab lukis dari paint je. Biasalah, malas lah nak guna Photoshop bagai. *Padahal tak reti guna. Ngek!

Allright, sampai disini sahaja. Terima kasih kerana membaca.

p/s: Selasa ni ada BBQ dengan budak kelas. Wah~ tak sabar rasanya!

Wassalam.

No comments: