Tuesday, August 25, 2009

Charlie menyerang lagi!

Assalamualaikum...

hye kawan2... da lame tak jual kerepek kan.. huhuu..

erm.. nak kata bz, takdela bz sgt sbnrnye.. tapi masalah skit..

WiFi x sampai bilik.. sampai kat ground floor je...

so, terpakse la p kat ground floor...

hhuhu...




hm.. crite terbaru?

charlie...

tak pasal2 tetibe tjumpa 5 kesan gigitan charlie kat badan aku nieh.. (nasib baik bukan kat muke.) ( "-.-)

terbaru, rumate aku, pup terkena kat muke die.. alahai.. siannye..





malam tadi...


"fina!!!!!!" rumate aku jerit memalam bute.. tgh study time tu..


"awat???" terpinga-pinga...


"charlie!!!!" tangannya menunjukkan charlie atas meja blaja nye..


"ha?? mane seletep?? cepat cari seletep!!!"


"atas meja aku tu!! cepat amik!!!"


"saba... saba.." tanganku membuka gulungan seletep tersebut..


zzzzzzzzzzzzzzt... tap! tap!


zzzzzzzzzzzzt... Tap!!!


"fuh.. lega..." aku rase lega selepas ancaman tersebut...


"kasi mamppos sama ini Charlie tersayang..." kawan aku tetibe menjadi berani.. yela, charlie da terperangkap dalam seletep...





"woih.. jangan la kejam sgt sis..."


erks.. da mmpos pon...akhirnya, tersemadila mayat seekor charlie di atas meja...









"argh!!! lagi sekor charlie!!"

korang mesti dapat bayangkan kejadian seterusnya...




pastu, sje nak gtau korang...

aku da dapat kad matrik... hheeheehe.. bangge..















hehehe.. siap ade kertas pink tu..(untuk background je. hehehehe)

kwn2 aku cakap, nape muke aku lain gile?

lain ke??? aku rase same je..makin lawa kot.. hehehe.. Fina pasan!!!!



oye, sebelum terlupa, aku ucapkan..

Selamat Berpuasa...

yg da besa tu, pandai2 la jaga dosa dan pahala sendiri key...? amalan kita akan berlipat ganda...


and, salam kemaafan dari aku, dari hujung rambut ke hujng kaki.. andai ade yg terasa dgn n3 aku, kata2 ku, ayat2 jiwang ku, komen ku.. atau pape la.. maaf dipinta...


0-0 taw..


k la.. tu je kot..


Assalamualaikum...

5 comments:

Amieynna Amin said...

salam fina..
charlie tu bende ape?
nyamuk ke??

thanks coz singgah blog akak.

Naz said...

charlie ni memang buatkn hidup dlm keadaan berhati2.. kalo dah kena... sendri mau ingt... gmbo ko tu aku boleh kenal. naper org lain kata x sama....

Along Fina said...

kak mynna,
charlie tu sejenis kumbang.. dalam bahasa melayu, kumbang rove.. taktaw la charlie tu mmg nama betul @ nme yg org ske2 bg nama...
bise sgt.. mangalah kan ular..
kalo dah berparut, ambik masa yg lama utk ilang.. ntah la, ade jgk sy tgk senior yg berparut akibat charlie tu tak ilang2 parutnye.. kekal.. adeh, kalo da kene kat muke... pergh... malu2...

naz,
muke aku lain bile pakai spek.. so, org xdpat cam aku kalo aku tak pakai spek.. n ble aku xpakai spek, aku pon xdpat cam org, sbb xnmpak.. u got it?

Naz said...

hahahaha... lawak la ayat ko tu... tp aku bole paham.... ko rabun jauh erk??

Along Fina said...

aah... rabun jauh.. tapi takdela jauh sgt... klu jauh skit pon cam nampak skit2 jer..