Sunday, May 10, 2009

Selamat Hari Ibu...

Aku ada pasangan hidup sendiri....
Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak

Renungkan:"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...bolehkah kau kirim wang untuk Mak?Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau Mak sudah tiada..........
MAKKKKK...
RINDU MAK....
RINDU SANGAT2....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......


SAYANGILAH IBU ANDA SEPERTIMANA DIA MEYAYANGI ANDA

FiNa: aku nak mak aku bahagia bila aku bahagia.. tapi aku taknak mak aku berduka bila aku berduka.. biarlah mak sentiasa bahagia.. sayang mak!!

12 comments:

Amieynna Amin said...

btol2..
syurga dtelapak kaki ibu...
entry yg m'insafkann..
kite slalu alpa kan?
=p

hysMan.. said...

selamat hari ibu makkkkk...
hehe...
Fina,hang adiahkn ape??
kiss ye??huhu

Naz said...

Fina.. entry yg amat2 bagus. jasa seorang ibu memang x dpt kita balas. kalo kita dan adik beradik cuba membalasnya pun x kan terbayar semua jasa & pengorbanannya tu... blajo baik2 dan cuba jd student yg cemerlang. nnti bila dah dpt kerja yg best, boleh bantu parents. skrg ni pun buleh bantu depa. semayang jng tinggal dan selalulah doakan utk mereka... :)

FiNa said...

kak myna,
btol kata akk...
kita ni mmg sllu alpa...
semoga kita dapat menjadi anak yang solehah..

doakan mrka selalu... k???

FiNa said...

man,
aku adiahkan mak aku sehelai kain batik.. huhuuu... tak mampu nak hadiahkan lebih baik.. nanti kalo aku da keje, insyaAllah dapat bagi lebih dari tu...
ko plak??

FiNa said...

naz...
TQ!!
ko mesti seorang anak yg soleh kan??
semoga kita menjadi anak yang soleh dan solehah...

Naz said...

insyaallah... time dia ada ni kita patut tunjukkan sayang kita kat dia. bila dia dah x der nnti, x lah rasa menyesal x sudah... ko hadiahkan kain batik? kira ok la tu.. :)

FiNa said...

huhu~ ko adiahkan ape plak??

Naz said...

pesal bulan ni aku sengkek, aku hadiahkan lagu yg aku buat utk dia melalui bluetooth.

FiNa said...

huhu.. beznye...
hari guru plak camne??

Naz said...

hari guru, aku doakan kesejahteraan cikgu2 yg telah mngajo aku. nak kasi present ramai sngt... hehehe..

FiNa said...

same laaaaa...