Tuesday, May 19, 2009

Nostalgia ku di sekolah rendah...

budak2 yg lahir pd thn 80'an/90'an mesti ingat mase skola rendah dulu: ;D

- kat skola ade salesman jual buku cerita.

ari ni bg list, esok mintak dui! yang kitew,
beli jew,walaupun jln cerita buku tu, dah tau.salesman susu pon camtu gak.




- kat library, budak2 mmg baca buku tp,just tengok gamba je.bile ade program Nilam, sebok semua nak pinjam buku.





- RMT kat skola mkn x best, tp yg berduit pon join RMT, x phm....


- pakai pensel box yg bole bukak dpn blkg, pastu ade sharpener kat tgh2 die.





- main lwn pemadam, sayang nak guna utk padam salah.

padahal itu fungsi sbnr, utk padam!


- pakai pembaris yg bergerigi, kat dlm ade air pastu ade bende berkilat (goldash) dlm air tu.




- cikgu pakai pembaris kuning pjg.Ade pemegang kat tgh2 tp x penah nmpk cikgu pgg pon kat situ.





- bulu ayam jd ramping krn sering dijadikan rotan.





- time pendidikan seni, lukis sume boleh tp bile time kaler sume hampeh. ade gak buat anyaman pakai kertas warna, kolaj la, ape la...


- main game 2D. super contra, super mario, street fighter, sume pakai tape.





- jam tgn Boy London jd idaman, sbb bole tuka2 kaler ikut suhu n cuaca.




- takut BCG tp lepas inject poyo la pulak...


- balik skola beli JoJo xpon Dendang. Tora pon best gak. Beli se mata2 nak mainan, coklat die x mkn pon.




- Kasut berlampu kat tapak, yg iklan die kat tV bole tembak alien tu...


- Siri kartun; power rangers, ultraman, transformers, ninja turtles,Thundercats, maskman, Gaban dan mcm lg.





jgn lupe sume ni, sbb zaman skrg budak2 x smpt lyn bende2 ni. kite akan sentiasa berubah, cume asal-usul kite yg permanent.







huhu~

pas r kt member2 korang....mesti diorg tersengeh2 bace ne

FiNa: hahaha... btol jugak kan?? nostalgia lama yang hampir luput ditelan kesibukan alam dewasa...

15 comments:

Naz said...

ko takut kena BCG ker? rubela dah kena? hahaha...

Along Fina said...

rubella???
ntah..
aku tak tau nak beza la naz...
aku amik je bile ckgu suruh..
hehhehehe

Naz said...

ko kena suntik brapa kali kat sek dulu?

hysman said...

suma yg ko mention point kat atas nih suma aku penah ade dan lalui..
hehe..
tergelak aku sorg2 bila baca ntry nie..hehe..

tapi ko lupe letak satu lagi game..
DIGIMON..best giler..
aku penah gadoh dgn mmbr aku pasai secret key nak menang..Teddy n Mummy..hahahaaaa..

~Naz,Fina 2-2 kena kot sbb tu die slalu jual kerepek..hehe
ting..tong..
:p
time ko da ade tak Fina??

Naz said...

Man, kalo nak jual krepek kena dua2 skali ker? patutlah Fina menggoreng dan menjual krepek dng jayanya... dah dpt suntikan modal rupanya...

Along Fina said...

naz, suntikan tu aku tak ingat la..
mmg aku btol2 tak ingat..

tapi aku ingat dlu, sblum masuk year6, ade di war2 kan 'enjet api' ...

time tu aku punyer la takut..
dorang kate, jarum tu kne panaskan kat api, pastu dokter trus ccuk kat lengan..
dorang kate, enjet tu boleh buat darah kluar tak henti2 la... macam2 lar...
senior aku la sengal..
tkut2 kan kat budak junior..

last2, da sampai skola menengah baru aku teringat pasal 'enjet api' tu..


hahaha..
aku pon tak pasti enjet api tu yg mane satu...

huhu~

Along Fina said...

man,
yg game digimon tu aku tak ingat la...
budak2 laki ar yg men, aku tak tau sangat..

aku ingat lagi,
time rehat, bukan pgi rehat kat kantin, tapi aku men kejar2 dgn kawan2.. maen polis entry la...
hehehe..
paleng tak bleh blah, men kawen-kawen..
time tu, aku slalu jadi mak sebab badan aku beso..
hahah..
takpe, aku tak kisah mase tu, sebab, yg jadi bapak tu budak yg aku minat.. tapi kat skola aku tu, pelik sket, budak laki pon suke maen kawen2 dgn budak pompuan..
daun2 pokok bunga slalu jadi mangsa sbb jagi makanan kitorang 'sekeluarga'...
hehehe..
cikgu tak tau, kalau tau, mampos kitorang kne marah sbb petik daun sesuka hati..
hahaha


kenangan2...

Naz said...

hmmm..rasa mcm pernah dengar pesal enjet api tu. tp dah lupa dah. ko mesti dah kena enjet rubella masa kat skolah dulu. rasanya tu suntikan wajib bg bebudak pompuan. aku ada gak takut2 classmate pompuan aku sblun depa kena enjet.. hehe

hysman said...

barangkali sekolah mu itu sekolah pompuan kot,sbb itu pelajar lelaki yg tersilap masok skolah terpaksa juga meneruskan pembelajrannya sissynya..heheee..

pelik ar mmbr2 ko tu,boleh plak maen kawen2 kat skolah..
tak leh blah ar..hihihi...
sape la jejaka yg menjadi 'bapa' kepada 'anak2'mu itu haa??
heheee

Along Fina said...

naz, aku tak sure la pasal tu... huhuu...

man,
setelah aku selidik beberapa kali, sekolah rendah aku tu sah sekolah kebangsaan.. means, mmg sekolah campur lelaki pompuan malayu india cina dan lain2..
huhuu

hysman said...

hahaaaa...
mesti bila pkir balik gelak2 kan..
hehehhe....enjet api tu ape ye??
same like rubela la ye??oic...

Along Fina said...

ntah...

aku tak penah tau lak name2 suntikan yg aku amik..
asalkan suntikan tu adalah sumtikan yg dibenarkan dan dibawah pengawasan orang yg boleh dipercayai...

Naz said...

ko ni kenalah amek tau Fina. mana tau suntikan 'dibius chienta'... jaga2...

Along Fina said...

hahahaaa


tade sape na bagi la naz... jgn riso la... kuikuikui...

Naz said...

eleh... boleh cayer ker tu? :p