Wednesday, July 8, 2015

2 lelaki contact aku tetiba. Kenapa?

Assalamualaikum...

Hai semua.. hari ke-3 tengah rajinkan tangan nak post jugak kat blog ni.
Biar la sikit, asalkan ada.
Aku ada 2 cerita nak sampaikan kat korang.

Cerita 1.

Minggu lepas aku tukar default picture aku kat facebook.
Gambar aku dan sepupu-sepapat perempuan.
Comel-comel sepupu aku..
Aku rasa macam aku pulak yang mencacatkan gambar tu. hahaha...
Beberapa minit kemudian,
ade kawan aku (lagi muda dari aku) hantar chat kat fb.
Aku fikir:
Aik? Budak ni dah lama tak contact aku. Ni mesti tetiba contact
sebab nak Tanya pasal salah satu sepupu aku ni...
Mesti punya..
Rupanya memang betul...
beriya dia nak mintak nombor telefon sepupu aku tu.
Kebetulan aku memang takde nombor telefon sepupu aku tu.
Ye la, budak-budak kan memang suka tukar-tukar nombor telefon.
Lelagi dak perempuan cun macam sepupu aku tu.. ramai peminat la katakan..

Cerita 2..

Semalam ade sorang mamat kat tempat keje aku
tetiba hantar chat facebook jugak.
Aku pelik..
selama ni dia tak pernah ajak aku borak.
Cuma kenal gitu-gitu je.
So sebelum dia bagitau aku niat sebenar contact aku,
aku cakap kat dia:
"Kalau nak promot MLM atau insuran kat aku,
tak pe lah.. aku tak nak. hahaha"
Ha, direct kan?
aku pon tak nak dia buat pembuka bicara banyak sangat.
So dia pun terus teranglah.
Rupanya dia dah berkenan..
Berkenan kat sapa?
aku ke?
Ofkos la bukan..
hahaha..
Dia berkenan kat kawan aku.
Tapi malangnya aku cakap la dia dah ade pakwe.
Bakal kakak ipar dia pun satu tempat keje dengan kitorang.
Hm..
kecewa la dia..
kesian..
Haha..
ok sampai situ je la cerita nya.

Kesimpulannya?

1) Aku ade ramai kenalan yang cun cun. Aku je kurang cun...

2) Lelaki memang pantang nampak perempuan lawa. (tapi tak semua-pujuk diri sendiri. huahuahua)

Ok lah. Bye. Salam.

No comments: