Friday, February 27, 2009

mamat yang tidak di kenali...




waaaaaaaaa~


da lame aku tak blogging.aku nak g tau nieh... malam tadi ak call x-bf aku... hahaha... da lme x dengo suare dy.. tp jgn pker bukan2 ek! aku da xde pape dgn dy.aku selesa jalani khidupan aku skarang.bole buat ape2 yang aku suke.dy pon lbh bhagia skrang,dgn awek dy skarang..semoge dy sentiasa bahagia ke anak cucu... cheh! ayat apan!(sorry ar apan,xsengaja larrr...huhuhuhu)

skarang,aku suke kat orang len...tu gamba kat atas tu gamba die la..mana satu?? mane2 pon bole... hahahha..

aku ade satu cerite... satu ari tu,aku tangah tolong parents aku kat kedai,nampak mamat nampak sebijik maacam sorang mamat dalam homeroom aku.tapi tu pandangan aku dari belakang ar... bile tengok dari depan tak serupe pon..pastu dy datang kedai aku.


mamat :dik,nak nasi ayam satu.
aku : makan ke bungkus?
mamat :makan..
aku :nak minum pe?
mamat :bagi..... erm.....
aku :(aduih,lame tol dy piker...)
mamat :jus buah ade tak?
aku :ade...
mamat :buah ape ade?
aku :semua buah ade. abang sebut je,gerenti ade...
mamat :buah belimbing ade?
aku :ade...
mamat :o... kalau macam tu, bagi abang air kosong je la...(buat muke bodo)
aku :ok...(eeleh! baek xya tanye!)


aku trus masuk dalam dgn hati panas membara.
the next day,dy datang lagi. aku malas nak take his order.so aku mintak my mom amik order dy..aku pon xpandang dy langsung!then mak aku tanye aku,


mom:smlm dy mkn pe?
aku:nape?
mom:dy nak minum air cam smlam...
aku: bagi air kosong je...
mom:ooo...yela,td dy tanye nape kakak x amik order dy.. dy tau pulak nama kakak.kawan kakak ke?
aku:ha? dy tanye? bukan kawan kakak lah.. xtaula camne dy tau.. ah,lantak la.malas nak layan mamat banyak songeh tu..kakak g kedai runcit jap.


pastu, aku g kedai.saje g lme2.dkt 1 jam gak.tp dy stil kat situ.ble aku sampai je kat kdai parents aku tu,dy trus nak bayar.

mamat:berape?
aku:RM3.70 (xpandang muke dy langsung.tunduk je)
mamat:nah.keep the change. sorry about yesterday. bye.


pastu dy trus blah.n xpena dtg lg.aik?dy tauke aku marah dy aritu?? plek kan???rindu plak kat dy... hahaha...

No comments: