Friday, April 24, 2009

CiNtA...


cinta....
huhuhuu...
aku nak barcakap tentang cinta...
cinta....

apa yang aku tahu tentang cinta??
entah...

tapi aku tahu sesuatu...

cinta itu...
sebuah perasaan...
yang sudah pastinya membuatkan kita sentiasa mengingatinya...
yang merasakan dia setiasa berdekatan dengan jiwa kita....
yang membuatkan kita terasa tidak lengkap tanpanya...

namun sesungguhnya...
cinta pada Yang Maha Esa...
sungguh menguntungkan...
kerana, Dia lah yang sentiasa memerhatikan kita...
kerana, Dia lah yang sentiasa mengasihi kita...
kerana, Dia lah yang mencipta kita...
dan Dia lah jua yang sentiasa menguji sejauh mana cinta kita terhadapnya...

Ya Allah Ya Tuhanku...
sesungguhnya terlalu kerdil hambamu ini...
sesungguhnya terlalu lemah hambamu ini...
namun, ko mohon...
janganlah Kau membiarkan ku hanyut di bawa gelora dunia yang melalaikan ini...
kerana aku ingin terus di bawah naungan kasih mu, Ya Allah...

FiNa

9 comments:

FiNa said...

jiwang???
aku peduli hape????
huhuhuuuuuuuu

Amieynna Amin said...

nice entry..
sweet..
xde laa jiwang sgt..
klu kite leh jiwang ngan pakwe..
xkan xleh jiwang ngan Pencipta kita kan?
tol x adik fina??
=p

hysMan.. said...

Cinta????
Cinta pada 5...
:p

Idalara said...

cinta..sesuatu yg sangat abstrak...sukar digambar dgn kata2.. cintalah berpada2 pada manusia tetapi cintalah tanpa batas pada Maha Pencipta..

FiNa said...

kak mieynna, thank you...
huhuhu
btol3...
jiwang cumalah perkataan, hati dan perassaan yang dapat mengungkapkannya...

FiNa said...

man...
5?
huhuhhuuuhu

FiNa said...

kak ida....
btol tu kak...
hehehehe...






oye, lupe plak aku nak gtau, sebenarnye, ayat2 kat n3 aku tu adalah SEDIKIT petikabn daripada novel aku yang akan muncul tak lama lagi...
nantikan ek!
kat blog aku, karyafina.blogspot.com
tapi buat masa ni, blog itu tak dibuka untuk tontonan umum lagi...
heheheheeeeee

Amieynna Amin said...

wawawa..
ade novel ek..
xsaba nak baca laa..
cepat2 laa release novel tu..
hehehe..

FiNa said...

ok2...
nanti kalo ade mase, sy buat kad jmputan khas untuk akk untuk pelancaran novel saye tu yer...
hehhehe
poyo jer...