Friday, April 1, 2011

Aku bahagia?

Assalamualaikum...

eLLow! Terima kasih kepada yang membaca (itupun kalau ada yang membaca la kan.... :D )

So, what's up? Sihat? Maaf la dah lama tak update... (alaaa, bukan ada orang tunggu kau update pon Fina oiii!)   -.-"

Biasalah.. busy sangat. Persatuan Kesenian Islam memang menuntut aku hampir 22/7 kot. Pelajaran pun entah kemana. Takdelah 24/7 sangat. Sebab tido pon tuntut aku jugak...  :P

Kredit Gambar : Google images

Ya Allah... Serius aku cuak gila nak final exam. Kejap je lagi. Dahlah dengan sistem UiTM yang gila punya rushing sebab nak habiskan final exam dalam 10 hari je. Memang tak ada gap la final aku. Berturut-turut je. Nasib baiklah bila aku tengok jadual aku, tak ada subjek aku yang kene 2 subjek dalam 1 hari. Semua adalah hari yang berbeza walaupun berturut-turut. Kesian kawan aku yang mengalami nasib sebegitu. Hohoho... Sabarlah kawan!

Kalau semester lepas, boleh jugalah struggle sebab ada study week dan ada gap antara subjek dalam 2, 3 hari minimum. Tapi semester ni? T___T

Kawan-kawan aku ramai yang balik ke kampung halaman. Tapi aku? Tak ada peluang langsung. Sebab kerja bertimbun. Hadui.

Sejak jumaat. 1/4/2011 sampai ahad 10/4/2011 tu dah mula minggu test. Tapi 9 April nanti, aku akan ke UiTM Perlis untuk menjadi pengiring kumpulan nasyid UiTM Pulau Pinang, Philosophy. Ada pertandingan. Terpaksa extend test untuk hari itu.


Sebahagian PHILOSOPHY + Sebahagian IRFAN dari USM

Philosophy ni semuanya budak-budak baru. Tak tahu lagi sejauh mana kemampuan mereka. Kalau dah lepas saringan pun aku dah cukup terharu. Kalau mereka masuk final pun mungkin mampu buat aku menitiskan air mata. MUNGKIN. Hopefully. InsyaAllah...

Walaupun aku sibuk, aku suka. Mungkin terkadang aku merungut juga bila banyak kerja tergendala, tapi aku tak pernah terfikir untuk melepaskan semuanya. Sebab aku sayang persatuan dan kelab aku. Aku harap sangat pelapis aku nanti sayang pada persatuan dan kelab aku macam aku sayang. 

Terlibat dengan serius dalam persatuan dan kelab bukanlah alasan untuk  merosot dalam pelajaran. Kerana kita perlu pandai membahagi masa dan tugas. Kalau kes aku ni lainlah. Sebab rakan setugas aku masih belum ramai memandangkan Persatuan Kesenian Islam ni masih baru dan belum ada ramai ahli. Harap selepas ni ramailah yang akan meneruskan perjuangan ini. 

PERSATUAN KESENIAN ISLAM : Towards Islamic Art Priority


Sampai di sini. Wassalam.







1 comment:

Jamal Rafaie said...

Semoga semuanya dipermudahkan..

Kenangan bersama Far-E-ZeeN dulu pun best untuk diingat..

Kami buat kali pertama ke pertandingan pun tak percaya boleh dapat johan! Tak mustahil group baru ni pun boleh buat..

Semoga usaha Along ni diberkati Allah dan mendapat balasan yang baik kerana memberi tenaga dapat kemajuan masyarakat dan Islam.. Insya-Allah..