Sunday, December 26, 2010

3-0. Tahniah Pasukan Malaysia!

Assalamualaikum. 

 

TAHNIAH! Mungkin terlewat, tapi aku tetap nak ucap juga. Bukan nak berlagak, tapi aku memang sangat yakin pasukan Malaysia mampu menentang pasukan negara serumpun kita. Dan kini, pasukan Malaysia sudah  selangkah untuk menjulang piala juara. Tahniah untuk K. Rajagobal  kerana berjaya melatih mereka sebaiknya. Tahniah juga aku ucapkan kepada Safee Sali dan Mohamed Ashari kerana menjaringkan gol untuk Malaysia.

Cuma aku kecewa sikap penyokong yang cuba mengeruhkan keadaan dengan pancaran laser. Boleh jadi pancaran laser itu bukan dari panyokong Malaysia, dan mungkin sebaliknya, tapi ia tetap mengeruhkan nama Malaysia. Aku harap kejadian ini takkan berulang lagi. Aku juga risau keadaan penyokong Indonesia di Stadium Gelora Bung Karno itu nanti.  Cuak kalau mereka agresif. Almaklumlah, mereka mempunyai pandangan negatif terhadap Malaysia. Semoga tiada apa yang negatif bakal berlaku.


Semoga berjaya perlawanan Rabu ini.



p/s: Gambar ihsan Google
Wassalam.
 

No comments: